Saturday 7 December 2019

BBM3410 MINGGU SEPULUH GAMBAR INSTAGRAM SATU DAN DUA


Assalamualaikummm ada orang tak tuu ? Macam tak ada HAHA.

Okay jadi bersambung dari entri-entri sebelum ini... Kali ini gambar apa pula ye ?

Haa kalau anda semua nak tahu tugasan Instagram minggu sepuluh ni adalah bertemakan KEBAHAGIAAN dan KELEGAAN.

Jadi guys, bagi tema kebahagiaan... saya selaku perempuan sejati di dunia ini tentu sajalah saya memilih gambar saya bersama-sama dengan makanan sebagai simbolik kebahagiaan saya.

Sebenarnya kan... gambar dengan makanan ni bukanlah satu "acah-acah" yang saya buat sebagai lambang bahagia, TAPI memang MAKANAN tu boleh memberikan KEBAHAGIAAN kepada saya hihi, dan saya yakin korang kat luar sana pun berbintang-bintang biji mata bila jumpa dan boleh makan kan ? Mengapa ajee HIHI.

Sebab tulah trademark coklat Snikers "anda lain macam bila lapar?" HAHAHA KAN ?



Jadi, bagi gamba kedua adalah bertemakan KELEGAAN. Tengok tu... masih lagi gambar makanan ish ish ish Hanna Amira ni.

Okay jadi apa yang saya nak sampaikan daripada gambar kek keju ni ? Saya ada satu minat terhadap dunia masakan (wahh dunia kauu) iyee saya suka memasak tak kira lah lauk-pauk atau pencuci mulut. Semua benda saya nak cuba. Sedap tak sedap belakang kira, janji kita belajar buat sesuatu perkara yang kita minat. Tak gitu ?

Gambar ni saya ambil setelah saya berjaya dengan cubaan pertama membuat kek keju daripada biskut. Saya jenis yang akan ambil gambar semua makanan yang saya masak walaupun ia hanya sambal belacan. Bagi saya itulah penghargaan buat diri saya. Orang lain tak suka tengok tak mengapa. Jangan tengok hihi (simpan dalam album telefon je)

Bila saya buat ni menjadi dan hasilnya sedap serta cantik (di mata saya) saya memang sudah mencapai tahap KELEGAAN yang maksima. Alhamdulillah hehehe.

BERSAMBUNG LAGI...

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KETIKA DAN KALIMATSATU2019

Assalamualaikum semua hihi... Entri kali ini MUNGKIN menjadi entri terakhir bagi subjek BBM3410 Multimedia dalam Bahasa oleh Prof...