Saturday 7 December 2019

BBM3410 MINGGU SEBELAS GAMBAR INSTAGRAM SATU DAN DUA


Hai guys, teruskan membaca entri saya ini hehehe.

Okay, jadi tugasan bagi gambar minggu sebelas di Instagram, Prof N meminta kami semua untuk memuat naik gambar IBU berserta dialog yang selalu dibualkan bersama-sama ibu.

Jadi, ladies and gentleman saya kenalkan gambar di atas jeng jeng... itulah ibu saya a.k.a MAMA saya yang paling cantik pernah saya jumpa Alhamdulillah hehe.

Okay, jadi dialog yang sering saya ulang sampai mama dah malas layan ialah pasal kecantikan, jodoh dan mak mentua.

Dialognya berbunyi... ehem ehem

Aku: Maa, Nana cantik dak ?

Mama: huh boleh laaa😏

Aku: mesti ramai makcik² kat luar sana nak buat menantu dah la cantik, rajin, pandai masak, blablabla (ye aku saja up diri sendiri masa ni)

Mama: tu pun KALAU ADA YANG NAK kat Nana laa😝

Aku: ............ 😐

Maka, aku berhenti disitu. Minggu depan tak pun esok lusa aku ulang lagi "perasan" yang sama. Biasalah anak bongsu memang jenis confident level tinggi sikit.



Bagi gambar kedua, bertemakan KEBERKATAN. Masihhh gambar saya bersama-sama makanan kan ? hihi

Secara ringkasnya, saya memilih gambar ini sebagai tema keberkatan adalah kerana, hasil daripada penat lelah saya menjual Kerabu Megi ala Thai ni dapat menampung dan membuatkan duit harian saya mampu bertahan selama beberapa minggu sehinggalah mama ayah pulang dari mengerjakan haji.

MASIH BERSAMBUNG...


No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KETIKA DAN KALIMATSATU2019

Assalamualaikum semua hihi... Entri kali ini MUNGKIN menjadi entri terakhir bagi subjek BBM3410 Multimedia dalam Bahasa oleh Prof...