Friday 6 December 2019

BBM3410 PHOTOSHOP KALENDAR


Assalamualaikum rakyat Blogger semua hihi...

Hari ini saya nak kongsi dengan anda semua tugasan multimedia yang diberi olehhh... oleh siapa lagi kalau bukan pensyarah tercinta Prof Normaliza wiwiwi hahaha.

Tugasan kali ini tak perlu berlakon, bernyanyi atau masukkan wajah anda dalam Youtube TAPI anda WAJIB masukkan muka anda ke dalammmmm... kalendar.

Kami semua ditugaskan untuk membuat sebuah kalendar 2020 secara sendiri menggunakan aplikasi Photoshop. Elemen-elemen yang prof mahukan adalah seperti gambar anda, gambar keluarga anda, rakan-rakan (tapi prof suruh fikir banyak kali kalau gaduh kau kena hadap gambar kawan kau selama setahun hahaha). Okay sambung, elemen seterusnya MESTILAH kalendar kosong tu kan, gambar latar belakang kalendar dan kata-kata hikmah yang ditanam dan dipetik oleh diri sendiri. Tak aci kata-kata hikmah tokoh atau orang lain gituuu.

Sepanjang nak hasilkan kalendar ini hmmm bukan main banyak halangan dan dugaan yang saya kena tempuh, namunku (redo) dengan liku-liku ini. Tapi, makin lama makin pandai dan cekap dalam menghasilkan kalendar ni. Tunggu nak cetak kat kedai sahaja hehehe.

Apa-apa pun saya berbesar hati dan ingin mengucapkan JUTAAN TERIMA KASIH dekat Prof Normaliza dan Encik Akmal kerana telah memperkenalkan dan mengajarkan kepada saya dan rakan-rakan cara membuat kalendar sendiri.

Mungkin lepas ini saya boleh buka kedai cetak kalendar sendiri dah hehehihiwiwiwi... Bye <3

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KETIKA DAN KALIMATSATU2019

Assalamualaikum semua hihi... Entri kali ini MUNGKIN menjadi entri terakhir bagi subjek BBM3410 Multimedia dalam Bahasa oleh Prof...